- Podstawa prawna-założenia ustawy o doręczeniach elektronicznych, cel i przedmiot regulacji i wyłączenia spod jej przepisów.
- Usługi zaufania E-IDAS a doręczenie elektroniczne.
- E- PUAP a nowa skrzynka do doręczeń elektronicznych- ewolucja procesu .
- Sposoby doręczeń przewidziane w ustawie z dnia 18.11.2020r. o doręczeniach elektronicznych. usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego, publiczna usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego i publiczna usługa hybrydowa.
- Definicja dokumentu elektronicznego , elektronicznego dowodu doręczenia, wysłania.
- Moment zastosowania przepisów prawa o doręczeniach elektronicznych – obowiązki organów administracji publicznej.
- Skrzynka do doręczeń i adres do doręczeń.
- Baza adresów elektronicznych.
- E- identyfikacja podmiotów (rodzaje podpisów i pieczęci elektronicznych, zasady funkcjonowania konta powiązanego z ePUAP)
- Operator wyznaczony – kto nim jest, nowe role i obowiązki .
- Świadczenie usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego i publicznej usługi hybrydowej.
- Zasady odpowiedzialności operatora wyznaczonego oraz postępowanie reklamacyjne.
- Systemy teleinformatyczne wspierające świadczenie usług doręczeń elektronicznych
- Zmiany wdrożone do regulacji Kodeksu postępowania administracyjnego (wejście w życie 1.07.2021r.- art. 14, 33,35,37,39,391,,393 ,394 i kolejne.
- Zmiany wdrożone do regulacji ustawy o posterowaniu egzekucyjnym w administracji od 1.07.2021- art. 17 c, art. 26§ 5c i §5d.
Adresat szkolenia: pracownicy administracji publicznej w praktyce stosujący rozwiązania omawianej ustawy- Sekretarze gmin, pracownicy działów organizacyjnych, pracownicy upoważnieni do wydawania decyzji w formie dokumentu elektronicznego, informatycy, koordynatorzy czynności kancelaryjnych – archiwiści w urzędach samorządu terytorialnego, administracji rządowej itp.
Cele i korzyści: Przedstawienie regulacji dotyczących ustawy o doręczeniach elektronicznych i zmianach w Kodeksie postępowania administracyjnego, związanych z wejściem w życie tej ustawy.
- Poznanie obowiązków podmiotów publicznych, wynikających z wprowadzenia ustawy o doręczeniach elektronicznych.
- Omówienie kwestii wyłączeń spod doręczeń, konsekwencji wynikających z wpisania adresu do bazy adresów elektronicznych.
- Przedstawienie regulacji dotyczących publicznej usługi hybrydowej, opłat za przekazywanie korespondencji, administrowania i zarządzania skrzynką doręczeń, postępowań reklamacyjnych.
- Wskazanie zakresu odpowiedzialności podmiotów za nieprawidłowości.
Uzyskanie odpowiedzi na pytania związane z tematyką szkolenia.
Metodyka: wykład, case study, dyskusja
Materiały: prezentacja
Czas szkolenia: 5 godzin